MENOMACISTE

a documentary by Michele Granata

 Genre Documentary

Year 2022

Language: ITA

Subtitle ENG / ITA

Country of Production Italy

Synopsis

Carmelo Di Martino, AKA Meno Maciste è un uomo anziano che da anni ha deciso di abbandonare il suo paese per vivere a più stretto contatto con la natura. Ex culturista e monaco shaolin deciderà un giorno di abbandonare la sua casa per non fare mai più ritorno. Chi è in realtà Meno Maciste? Cosa sanno veramente di lui i cittadini del suo paese?

Carmelo Di Martino, AKA Meno Maciste is an elderly man who for years has decided to leave his home town to live in closer contact with nature. Former bodybuilder and Shaolin monk will decide one day to leave his home and never return. Who is actually Meno Maciste? What do the citizens of his country really know about him?

Credits

  • Director: Michele Granata
  • Cast: Meno Maciste
  • Production: Gradiva Film in collaborazione con La Ricotta Produzioni
  • Producers: Emanuele Pisano, Francesco Garritano, Michele Granata
  • Distribution: Pathos Distribution
  • Screenplay: Michele Granata
  • Cinematography: Antonio Di Giuseppe
  • Editing: Rocco Buonvino
  • Sound: Antonio Calitro

MICHELE GRANATA

Bio-filmografia 

Michele Granata nasce a Ragusa il 25 settembre 1992. Dopo il diploma di maturità classica si laurea in Filosofia alla facoltà degli studi di Padova con una tesi sull’Immagine-Movimento di Gilles Deleuze e le sue implicazioni concettuali in ambito filosofico, con relatore Adone Brandalise. Si trasferisce a Roma e completa gli studi con la laurea magistrale in Cinema, Televisione e Produzione multimediale alla facoltà di Roma 3 dove consegue la laurea in data luglio 2017 con una tesi sui caratteristi del cinema italiano con relatrice Stefania Parigi. Dopo svariati lavori sui set inizia la sua esperienza da regista autodidatta tra spot e cortometraggi sperimentali. Saltuariamente è anche aiuto regista. Scrive per svariati siti di critica cinematografica e fonda nel 2016 una piccola casa di produzione indipendente, La Ricotta Produzioni.

 

Bio-filmography

Michele Granata was born in Ragusa on September 25, 1992. After graduating from high school he graduated in Philosophy at the Faculty of Studies of Padua with a thesis on Gilles Deleuze’s Image-Movement and its conceptual implications in philosophy, with supervisor Adone Brandalise. He moved to Rome and completed his studies with a master’s degree in Cinema, Television and Multimedia Production at the faculty of Roma 3 where he graduated in July 2017 with a thesis on the character actors of Italian cinema with supervisor Stefania Parigi. After several jobs on the sets he begins his experience as a self-taught director between commercials and experimental short films. Occasionally he is also assistant director. He writes for several sites of film criticism and founded in 2016 a small independent production company, La Ricotta Produzioni.